O tej porze roku letnie słońce jest wysoko na niebie, a pogoda wciąż się ociepla! Możesz cieszyć się spacerami po parku, wędrówkami po górach i wzgórzach lub spędzać czas nad wodą. Podczas wielu zajęć i imprez na świeżym powietrzu, czy to w ramach ćwiczeń, czy rekreacji, musisz zawsze pamiętać o odpowiednim nawodnieniu organizmu.

Nawodnienie organizmu umożliwia sercu pompowanie krwi do mięśni, co pomaga w prawidłowej pracy wszystkich narządów w organizmie. Jeśli zaczynasz zauważać oznaki odwodnienia - suchość w ustach, ból głowy, zawroty głowy, dezorientację, senność, zmęczenie lub ciemniejszy niż zwykle mocz - czas zwiększyć spożycie wody.

Ale ile wody powinieneś pić? Powszechnie zaleca się picie ośmiu 8-uncjowych szklanek (lub 64 uncji) wody dziennie, natomiast National Academies of Sciences, Engineering, and Medicine zaleca picie od 11,5 do 15,5 szklanek (lub 92 do 124 uncji) dziennie.

Ilość wody, jakiej potrzebujesz, zależy od tego, gdzie i jak spędzasz dzień. Jeśli ćwiczysz lub spędzasz czas na słońcu, będziesz potrzebować więcej wody niż podczas leniwego dnia na kanapie. Zwracaj uwagę na swoje ciało i pij, gdy poczujesz pragnienie.

Oto kilka wskazówek i trików, które pomagają mi zachować odpowiednie nawodnienie:

  • Miej przy sobie butelkę z wodą przez cały dzień
  • Pij wodę przed, w trakcie i po treningu
  • Ustal harmonogram picia wody
  • Ustaw przypomnienia w telefonie lub używaj aplikacji na telefon.
  • Pij jedną szklankę wody przed i do każdego posiłku.
  • Wypij szklankę wody po przebudzeniu i przed snem

Możesz dodać do wody plasterek cytryny lub limonki, korzystając z poradnika The Whole U's Drinks in a Jar Handout. Oczywiście, woda nie jest jedynym napojem w mieście. Wiele owoców i warzyw ma wysoką zawartość wody, która wraz z wodą może dostarczyć znaczną ilość płynów pomagających utrzymać nawodnienie organizmu.

Niezależnie od tego, czy wybierasz się na przejażdżkę rowerową, czy na spacer brzegiem morza, zaplanuj to odpowiednio i pamiętaj o zabraniu ze sobą dużej ilości płynów i produktów nawadniających! Chcesz dowiedzieć się więcej na temat nawodnienia organizmu?