Kiedy wystartowaliśmy w 2014 roku, jego misją było wykorzystanie naszej platformy do podniesienia rangi głosów ekspertów z całego Uniwersytetu Waszyngtońskiego. W ciągu ostatnich sześciu lat zarejestrowani dietetycy z całego UW byli jednymi z naszych najbardziej konsekwentnych i najchętniej czytanych współautorów tekstów ponad 60 artykułów na różne tematy związanych z żywnością, odżywianiem i zdrowym odżywianiem.

Chociaż RD od dawna są stałym elementem składu redakcyjnego The Whole U, a ich artykuły regularnie mają tysiące odsłon na całym uniwersytecie i w sieci, pomyśleliśmy, że wykorzystamy tę okazję, by zwrócić uwagę na pracę Narodowy Miesiąc Odżywiania to okazja, by zwrócić uwagę na pracę, jaką wykonują, gdy nie podejmują dodatkowego wysiłku, by wnieść swój wkład na stronę The Whole U - i do naszej wspólnej społeczności.

Kim jest zarejestrowany dietetyk? Jak może Ci pomóc i co robi w ciągu dnia pracy? Dietetycy Centrum Medycznego Diane Javelli, RDCD i Kristine Carlson, MS, RD, CD, CNSC dzielą się wiedzą na temat dwóch rodzajów dietetyków - ambulatoryjnych i szpitalnych - na czym polega każda z tych ról i jak można skorzystać z fachowej wiedzy dietetyka w kontakcie indywidualnym, który wykracza daleko poza naszą comiesięczną kolumnę!


Zarejestrowani Dietetycy Żywieniowi są ekspertami w dziedzinie żywności i żywienia, którzy spełnili następujące kryteria:

  • Ukończyli co najmniej studia licencjackie
  • ukończenie 1200 godzin akredytowanego programu praktyki pod nadzorem
  • Zdany egzamin państwowy
  • Spełnienie wymogów certyfikowanego kształcenia zawodowego w celu utrzymania rejestracji
  • Uzyskanie certyfikatu stanu Waszyngton
  • Może posiadać uprawnienia do zaawansowanej praktyki

W Centrum Medycznym UW (UWMC) mamy szczęście mieć wspaniały zespół dietetyków zarówno szpitalnych, jak i ambulatoryjnych, więc sprawdźmy, jakie usługi świadczą oni naszym pacjentom i pracownikom!

Rola dietetyka szpitalnegoutacjenta Zarejestrowany dietetykietetyk (OPRD)

Dietetycy ambulatoryjni pracują w Poradni Żywieniowej i spotykają się z różnymi pacjentami, którzy nie są aktualnie hospitalizowani. OP RD prowadzi medyczną terapię żywieniową dla pacjentów i personelu UWMC i Roosevelt Clinic. Nasi RD otrzymują skierowania od lekarzy podstawowej i specjalistycznej opieki zdrowotnej. Świadczone usługi obejmują pomoc i zarządzanie chorobami przewlekłymi oraz zaspokajanie specjalnych potrzeb żywieniowych pacjentów, którzy są poważnie chorzy lub poddawani leczeniu z powodu poważnych chorób lub urazów. OPRD może również pomóc w profilaktyce zdrowotnej i żywieniu sportowców.

W UWMC mamy ambulatoryjnych RD, którzy specjalizują się w transplantacji, chorobach układu krążenia, chorobach nerek, zaburzeniach płucnych, przyroście masy ciała, terapii żywieniowej nowotworów, zaburzeniach żołądkowo-jelitowych, żywieniu reprodukcyjnym, ciąży wysokiego ryzyka, żywieniu przez zgłębnik, żywieniu sportowym, cukrzycy, stwardnieniu rozsianym, ALS i innych zaburzeniach neurologicznych, a także zaburzeniach odżywiania.

Podczas ambulatoryjnej wizyty żywieniowej lekarz OPRD przegląda dokumentację medyczną pacjenta, wyniki badań krwi, listę leków, dane fizyczne, spożycie żywności oraz styl życia, taki jak plan pracy, nawyki zakupowe i ćwiczenia fizyczne. Opracowywany jest kompleksowy plan opieki żywieniowej z uwzględnieniem indywidualnych celów. Dietetycy mogą również zapewnić pomoc w robieniu zakupów, gotowaniu i planowaniu posiłków, aby pomóc w osiągnięciu celów.

Jeśli praca z zarejestrowanym dietetykiem brzmi jak coś, czym byłbyś zainteresowany dla swoich pacjentów lub dla siebie, skontaktuj się z Poradnią Żywieniową, aby uzyskać więcej informacji pod numerem 206 598-6064.

Rola dietetyka szpitalnego

Dietetycy kliniczni pracujący w placówkach lecznictwa zamkniętego monitorują, oceniają i optymalizują stan odżywienia w oparciu o aktualny stan zdrowia pacjenta i/lub jego adekwatność żywieniową. Współpracując z lekarzami, pielęgniarkami, farmaceutami i innymi pracownikami służby zdrowia, pomagają koordynować potrzeby medyczne i żywieniowe oraz wydają zalecenia dotyczące żywienia przez zgłębnik lub dożylnego i/lub suplementów diety. Oprócz prowadzenia terapii żywieniowej w różnych stanach chorobowych i schorzeniach, lekarze szpitalni zajmują się również diagnozowaniem i leczeniem niedożywienia. Pracują oni w różnych placówkach lecznictwa zamkniętego, w tym w szpitalach, ośrodkach opieki długoterminowej, zakładach opiekuńczych i innych instytucjach.

Nowość na rok 2020: Abonenci Regence Uniform mają korzyść żywieniową w postaci 12 dożywotnich wizyt u zarejestrowanego dietetyka!


Aby uhonorować zbiorowe doświadczenie zarejestrowanych dietetyków z UW, przyjrzyj się niektórym artykułom, które opublikowali w The Whole U. Aby ułatwić Ci poruszanie się po tym skarbcu porad i spostrzeżeń, podzieliliśmy ich artykuły na pięć kategorii. Zapoznaj się z nimi poniżej:

Produkty przez cały rok

Dobre odżywianie zaczyna się od szukania owoców i warzyw, które są świeże i sezonowe. Jedzenie "pełnowartościowych", lokalnie uprawianych produktów, które są dostępne sezonowo, jest nie tylko dobre dla ciała i umysłu, ale przynosi też wiele innych korzyści. Nie wspominając o tym, że dodawanie warzyw i owoców do posiłków na wiele sposobów może być łatwe i przyjemne.

  • Zacznij od zapoznania się z naszym przewodnikiem na temat tego, kiedy kupować ekologiczne owoce, warzywa i mięso.
  • Kupuj, przygotowuj i jedz zgodnie z tym, co jest dostępne sezonowo, korzystając z naszych przewodników po świeżych produktach wiosennych, zakupach produktów letnich oraz sposobach kupowania i przechowywania plonów jesieni (w tym gotowania dyni i kabaczków).
  • Zapoznaj się z naszym przewodnikiem po produktach zimowych, a naprawdę będziesz gotować przez cały rok kalendarzowy!

Warunki zdrowotne

Powiedzieliśmy to już wcześniej i powtórzymy jeszcze raz: jedzenie dla długowieczności jest łatwiejsze, niż myślisz! Niezależnie od tego, czy chcesz pielęgnować szczęśliwe, zdrowe serce, czy wprowadzić zmiany w stylu życia, które zmniejszą ryzyko zachorowania na raka, Twoje zdrowie jest w Twoich rękach! To, co wkładasz do swojego organizmu, może mieć decydujący wpływ na jego funkcjonowanie.

  • Dowiedz się, jak się odżywiać, aby zapobiec grypie
  • Co jeść, by zadbać o zdrowe jelita i poznać sekrety zdrowej mikrobioty faceta
  • Jeśli masz cukrzycę lub chcesz jej uniknąć, przeczytaj o cukrzycy i stanie przedcukrzycowym oraz czynnikach ryzyka, na które należy zwracać uwagę.
  • Jeśli rozważasz posiadanie dzieci, dowiedz się więcej o tym, jak dbać o płodność, a następnie poznaj nową stronę UW zniżka na pakiet płodności!

Fakty o żywieniu

Wśród wielu rzeczy, w których zarejestrowani dietetycy są dobrzy, jest obalanie mitów na temat żywności i docieranie do sedna nauki o żywieniu. W ciągu ostatnich sześciu lat pomogli oni czytelnikom przebrnąć przez:

  • Różnica między wyciskaniem soków a miksowaniem
  • W jaki sposób arbuz i inne produkty spożywcze mogą zapewnić niezbędne nawodnienie organizmu
  • Zastosowanie i korzyści płynące z owoców cytrusowych
  • Niezbędne fakty na temat miodu
  • Dlaczego cynamon jest dla ciebie dobry
  • Co jeść, aby dostarczyć sobie zalecaną ilość witaminy D.

Czasami tylko jedno pytanie dzieli cię od odpowiedzi, która może zmienić sposób, w jaki jesz i żyjesz. Dowiedz się od dietetyków, jak pożywne ziarna i super nasiona, takie jak len, konopie i chia, mogą wzbogacić każdy posiłek lub jakie produkty o wysokiej zawartości błonnika są niezbędne, gdy starasz się jeść więcej zieleniny.


Przepisy

RD mogą również pomóc pacjentom zrobić kolejny krok od poznania poszczególnych składników do rozpoczęcia łączenia ich w potężne sposoby, które prowadzą do lepszego zdrowia. Dowiedz się od RD UW o:

  • żywności zwalczającej grypę
  • Jak błyskawicznie przyrządzić pyszne, pożywne warzywa
  • Jak kurkuma może odmienić posiłek
  • Co rozpalić na grillu zamiast hamburgerów i hot dogów
  • Jak przygotować orzeźwiające letnie smoothie z własnej produkcji
  • Propozycje posiłków sezonowych i przepisy "bez presji" dla szybkowarów i wolnowarów.
  • Pełne mocy wegańskie i wegetariańskie posiłki, które pomogą Ci przenieść Twoją aktywność sportową na wyższy poziom.
  • Jeśli jesteś zapalonym miłośnikiem spędzania czasu na świeżym powietrzu, wznieś swoją pasję do natury na nowe wyżyny, tworząc lepszą mieszankę na szlaki.
  • Jeśli zostajesz w domu lub idziesz do pracy, naucz się mądrze podawać przekąski, aby dodać sobie energii na cały dzień.
  • Albo zbuduj idealny posiłek energetyczny, dzięki któremu nie będziesz mógł się doczekać lunchu!

Podejście do jedzenia

Próba zdrowego odżywiania się dla lepszego zdrowia może czasem przypominać próbę pokonania długiego, trudnego stoku narciarskiego bez zejścia z trasy lub upadku po drodze. Podobnie jak w narciarstwie, zdrowe odżywianie zależy od podejścia. Dietetycy mogą pomóc w podpowiedzi:

  • Sposoby na znalezienie równowagi w diecie, aby uzyskać bardziej "całościowe" podejście do jedzenia
  • Jak zamieniać małe produkty na duże i jeść dla "zdrowia".

Mogą również pomóc w opracowaniu strategii podejścia do konkretnych posiłków w ciągu dnia lub w poszczególnych okresach roku. Zapoznaj się z ich radami, aby dostosować podejście do następujących kwestii

  • priorytetowe traktowanie śniadania, obiadów szkolnych, przekąsek sportowych dla dzieci
  • Jedzenie bezmięsne w poniedziałki
  • Stosować dietę bezglutenową
  • spożywanie mniejszej ilości sodu
  • Spożywanie mięsa wolnego od antybiotyków
  • Dobre odżywianie w czasie świąt
  • I co zaparzyć na podwieczorek