Ach, styczeń - miesiąc, w którym wielu z nas robi postanowienia, plany i obietnice, aby dokonywać zdrowszych wyborów żywieniowych, częściej ćwiczyć lub w inny sposób wprowadzić zmiany w stylu życia, które mogą prowadzić do lepszego zdrowia. Jednak po trzech tygodniach od rozpoczęcia stycznia wyzwaniem staje się nie tyle trzymanie się planu, ile jego realizacja.

Nawet wśród dietetyków, którzy są ekspertami w pomaganiu innym w utrzymaniu zdrowych nawyków, czasem trudno jest wytrwać w realizacji celów i postanowień. Aby być odpowiedzialnym, lubię planować treningi z przyjaciółmi - towarzystwo i rozmowa sprawiają, że czas płynie szybko! Poprosiłam innych dietetyków UWMC o podzielenie się swoimi najlepszymi praktykami w zakresie utrzymywania zdrowych nawyków - nie tylko w Nowym Roku, ale przez cały rok.

Oto, co mieli do powiedzenia:

Bądź współczujący dla siebie

Judy Simon, MS, RDN, CD, CHES, FAND, mówi: "Podczas wprowadzania zmian w stylu życia należy współczuć samemu sobie. Współczucie dla samego siebie może pomóc przestać się obwiniać i zawstydzać. Pozwala ono na wczucie się w swoje ciało i promowanie zmian w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb."

Love the list

Tina Hayashi, RD, CD, CNSC, zachęca do zapisywania celów związanych z ćwiczeniami lub jedzeniem na liście rzeczy do zrobienia, aby mieć satysfakcję z ich realizacji. Używa również aplikacji Productive i Streaks do śledzenia nawyków w telefonie, "aby monitorować częstotliwość dobrych nawyków".

Zmień ramy i nagradzaj

Liz Spiess, MS, RD, CD, sugeruje, by w pozytywnym świetle przedstawiać terminy ćwiczeń. "Kiedy trudno jest mi wyjść z domu, żeby poćwiczyć, przypominam sobie: Nie muszę dziś ćwiczyć, ja MUSZĘ dziś ćwiczyć".

Skup się na jedzeniu

Kristine Carlson, MS, RD, CD, CNSC, sugeruje spożywanie "co najmniej jednego posiłku dziennie przy stole, w cichym, spokojnym otoczeniu (tzn. nie przed ekranem - nawet telefonu), gdzie można skupić się na smakach, konsystencji i kolorach jedzenia".

Podziel się czymś nowym

Julie Marnadi, RD, CD, jest zwolenniczką rodzinnych obiadów (staraj się, aby były one w miarę możliwości 2-3 razy w tygodniu). Przynajmniej w jeden z tych wieczorów Marnadi sugeruje, aby rodzina spróbowała nowego dania. "To sprawia, że jestem podekscytowana gotowaniem czegoś nowego, a nie powtarzającego się" - mówi. "Zawsze też dowiesz się czegoś nowego o upodobaniach i preferencjach swojej rodziny".

Tej zimy wypróbuj jedną lub kilka z tych praktyk, a wiosną sprawdź, czy te postanowienia nie zamieniły się w nowe, zdrowe nawyki.