Jessica bada: Zamieniając owoce na tłuszcze podczas pieczenia

Posted on Lipiec 21, 2014 by Jessica Mar. This entry was posted in Dobrze się odżywiać. Bookmark the permalink.

Jest niewiele rzeczy, które kocham bardziej niż jedzenie - lubię je przygotowywać, eksperymentować z nim, a co najważniejsze - jeść. Słyszałam, że sos jabłkowy i banany mogą być używane jako zamienniki w wypiekach, ale czy zmiksowane owoce naprawdę mogą równać się z olejem, jajkami, cukrem i dobrym ole' buttah? Tak więc, mój eksperyment rozpoczął się - znalezienie kilku zdrowych substytutów w pieczeniu, które mogą zmienić ukochane wypieki w towary, które nie są tak obrzydliwe. Oto opis mojego eksperymentu, w stylu metody naukowej.

Hipoteza:

Jeśli niektóre z niezdrowych aspektów wypieków mogą być zastąpione zdrowszymi alternatywami, takimi jak sos jabłkowy i banany, bez poświęcania smaku, to powinniśmy zmienić sposób, w jaki przygotowujemy wypieki, aby zmniejszyć ilość spożywanych kalorii.

Zmienne:

Applesauce Pancakes: Applesauce za olej i cukier Banana Brown Sugar Cinnamon Muffins: Banan za olej i jedno jajko Applesauce Brownies: Applesauce za olej

Procedura:

Postępuj zgodnie z każdym przepisem, zastępując składniki w razie potrzeby, i przynieś smakołyki, które okażą się dobre dla zespołu The Whole U, aby przetestować smak.

Wyniki:

Naleśniki z sosem jabłkowym Stwierdziłam, że przy zastosowaniu zamiennika w postaci sosu jabłkowego, naleśniki były zbyt mięsiste. Mogłam zdecydowanie poczuć smak sosu jabłkowego w naleśniku, co mi nie przeszkadzało, ale warto o tym wspomnieć. Patrząc na zdjęcie, można zauważyć, że naleśnik okazał się wilgotny i gęsty.

Bananowe Muffinki Cynamonowe z Brązowym Cukrem Zastąpiłam olej i jajko w przepisie bananem, ponieważ jedna z komentatorek wspomniała, że wyszło jej to na dobre. W moim przypadku tak nie było. Muffinki upiekły się znacznie szybciej niż to, co było w przepisie i tekstura zdecydowanie się zmieniła. Najbliższą rzeczą, którą mogłabym opisać jako teksturę muffinów, byłby francuski chleb. Muffinki były bardzo ciągnące się i gęste, a odklejenie ich od papierowej wyściółki było trudne. Ogólnie rzecz biorąc, ta babeczka nie była moją filiżanką herbaty.

Applesauce Brownies Teraz te brzmią dziwnie, wiem, ale okazały się świetne! Po prostu zastosowałam się do przepisu na zwykłą mieszankę brownie z pudełka i zamieniłam połowę oleju na sos jabłkowy. Nie było żadnej zmiany w smaku lub tekstury i wszyscy pracownicy w The Whole U kochali je. Zdecydowanie będę to robić w przyszłości.

Podsumowanie

Ogólnie rzecz biorąc, nie powiedziałbym, że cały ten eksperyment był bustem. Zdrowa żywność może być zastąpiona tłuszczami i cukrami i nadal smakować dobrze, co widać w przypadku brownies. Trzeba tylko uważać, ile się zastępuje i co się zastępuje. Z perspektywy czasu, powinnam była zmniejszyć ilość applesauce, którego użyłam w naleśnikach i użyć banana do zastąpienia tylko oleju w muffinach. Rozmawiałam z zarejestrowaną dietetyczką i dyrektorem klinicznym Wydziału Żywności i Żywienia UW Medical Center Charlotte Furman, która wyjaśniła mi, dlaczego te owoce można zastąpić. Furman powiedziała:

Tłuszcze pełnią wiele funkcji w wypiekach. Tłuszcze zmiękczają, zapewniają wilgoć i smak oraz dodają lekkości poprzez zatrzymywanie powietrza. Puree lub puree z owoców dostarcza wilgoci, a także zawiera pektynę, która pomaga zmiękczyć produkty. Jeśli zastąpi się 100% tłuszczu, może to zmienić teksturę i smak produktu, więc dobrą zasadą jest zastąpienie ½ tłuszczu. Owoce, których używasz jako substytutu, będą zależały od tego, co pieczesz - spróbuj wybrać taki, który uzupełni smak (na przykład banany mogą działać dobrze w muffinkach, sos jabłkowy w cieście korzennym, puree z dyni lub słodkiego ziemniaka w pierniku). Niesłodzony applesauce jest często używany, ponieważ jest łagodny i będzie miał minimalny wpływ na profil smakowy. W przypadku jaj, możesz zastąpić dwa białka jaj dla jednego całego jajka, co zmniejszy zawartość tłuszczu o ~ 5 gramów, a także mniej kalorii.

Zdrowe zamienniki w wypiekach są naprawdę warte spróbowania, jeśli weźmiemy pod uwagę, że jedna filiżanka oleju roślinnego zawiera 1927 kalorii i 218 gramów tłuszczu, a jedna filiżanka niesłodzonego jabłka ma 50 kalorii i 0 gramów tłuszczu. Nawet zmniejszenie tłuszczu o 1/4 znacznie obniży kalorie. Furman zauważył, że:

Owoce mają również tę zaletę, że nie zawierają tłuszczu nasyconego i nie zawierają cholesterolu. Oprócz rozjaśnienia kalorii i zmniejszenia zawartości tłuszczu, zyskasz błonnik i witaminy, które są obecne w owocach, których nie dostałbyś od masła lub oleju.

Korzystanie z owoców i warzyw dla tłuszczów może zaoferować tak wiele korzyści i wszystko, co trzeba jest trochę eksperymentowania. Te zamiany mogą być również świetnym sposobem na przemycenie dodatkowych składników odżywczych dla najmłodszych! Czy słyszałeś o innych sposobach na zdrowsze pieczenie? Skomentuj poniżej, jeśli masz zdrową alternatywną historię sukcesu.

Jessica Mar jest asystentką ds. marketingu i komunikacji w zespole marketingu, komunikacji i zaangażowania w UW Human Resources. Jest studentką University of Washington Bothell, studiuje Systemy Informacji Menedżerskiej i Marketing. Poza nauką i pracą Jessica kocha wszystko, co związane z jedzeniem, modą i fotografią.