Owoce do każdego posiłku

Posted on Luty 18, 2015 by Jessica Mar. This entry was posted in Eating Well and tagged owoce w każdym posiłku. Bookmark the permalink.

Próbujesz jeść zdrowiej? Pozostań na dobrej drodze i osłódź swoją nową dietę owocami! Jedzenie owoców każdego dnia jest szybkie i proste i może być łatwo włączone do każdego posiłku.

"Owoce są ważną częścią diety, ponieważ zawierają błonnik i ważne witaminy, minerały, fitochemikalia i przeciwutleniacze, a jednocześnie są zwykle niskotłuszczowe i kaloryczne" - mówi Charlotte Furman, zarejestrowany dietetyk i dyrektor kliniczny Wydziału Żywności i Żywienia UW Medical Center.

Jedną z zalet owoców jest to, że są one dostępne przez cały rok w postaci świeżej, mrożonej lub suszonej. Ale jeśli chcesz użyć owoców, które są w szczytowym momencie tego sezonu, zapakuj je w sklepie spożywczym lub na cotygodniowym targu rolniczym w U-Districts, gdy je zobaczysz:

  • Daktyle
  • Grejpfrut
  • Kiwi
  • Pomarańcze
  • Gruszki
  • Granaty
  • Mandarynki

Oto sposoby na dodanie owoców do posiłku, niezależnie od pory dnia.

Śniadanie

  • Owsianka. Pokrojone banany i orzechy włoskie z odrobiną miodu dodają wspaniałej tekstury, białka i słodyczy. Możesz też spróbować suszonych owoców, takich jak rodzynki, daktyle i żurawina lub posiekanych moreli.
  • Jogurt. Każdego ranka wlewam zwykły jogurt do słoika, dodaję łyżką rozmrożone mrożone owoce (preferuję borówki), posypuję granolą i skrapiam miodem. Jest to łatwe śniadanie, które można wrzucić do torby i zjeść po wejściu do biura, jeśli jesteś spóźniony rano. (Umieść granolę w osobnym pojemniku, aby nie stała się wilgotna).
  • Smoothie. Z dobrym blenderem, robienie smoothie rano to pestka. Wrzuć do blendera sok (hooray, za jeszcze więcej owoców!), jagody, jogurt, szybkie płatki owsiane i lód. Po kilku obrotach masz łatwe i sycące śniadanie, które możesz wypić w biegu!
  • Naleśniki/gofry. Masz dodatkowy czas rano lub relaksujesz się w weekend? Jeśli masz ochotę na coś słodkiego i pikantnego, dodanie owoców do naleśników lub gofrów to strzał w dziesiątkę. Możesz zawsze nałożyć świeże owoce na wierzch, dodać je do samej mieszanki lub wsypać mrożone owoce do rondla, aby je podgrzać (ja lubię podgrzewać borówki z marmoladą pomarańczową, aby uzyskać słodki, cytrusowy smak). Jakikolwiek sposób dodasz, owoce rozjaśnią Twój posiłek i poranek.

Lunch

  • Sałatka. Dodanie owoców do sałatki to nic trudnego. Dr Charlotte Furman sugeruje dodanie do sałatki świeżych owoców, takich jak winogrona, truskawki, gruszki i jabłka. Smaku dodadzą także mandarynki z puszki, świeże pomarańcze lub suszona żurawina posypana na wierzchu.
  • Kanapki. Masz na lunch nudną kanapkę z szynką i serem? Dodaj pokrojone jabłka, aby uzyskać chrupkość i cierpkość.
  • Owoce dla samych owoców. Szukasz łatwego sposobu na dodanie owoców do swojej diety? Po prostu jedz je same. Często jem owoce w porze lunchu, ponieważ nie chcę, aby później były miękkie lub obite. Czy ktoś jeszcze czuje się winny z powodu obicia swoich owoców?

Kolacja

  • Pieczone pomidory. Często pomijane jako owoce, pomidory mogą łatwo przekształcić się w pikantną potrawę. Wrzuć pomidory koktajlowe, liściaste zioła, czosnek, oliwę, sól i pieprz na patelnię i podgrzej na kuchence! Voila! - owoce na obiad.
  • Sałatka z pomidorów. Pomiń zieleninę w tej wersji sałatki i zrób zamiast niej sałatkę z pomidorów z ogórkiem!

Deser

  • Mrożony Jogurt. Zamień bogate i ciężkie lody na mrożony jogurt! Dodanie owoców na wierzchu jest równie przyjemne dla kubków smakowych i oczu.
  • Popsicles. Wrzuć posiekane owoce do foremki i dodaj wodę kokosową, aby uzyskać orzeźwiający domowy smakołyk.